Aanbevolen: zo mooi en ontroerend geschreven!

Een halve dochter...

zondag 30 november 2014

Man of vrouw? Eh...

Dit beeld zal jullie bekend voorkomen: een uitpuilende portenmonnee door al die klantenkaarten: Kruidvat, ICIParisXL, Make-up Studio, BakkerSport... Je kunt het zo gek niet bedenken of je hebt een klantenkaart voor die winkel. En zonder klantenkaart vaak geen korting. Ik heb veel klantenkaarten, maar natuurlijk zijn er winkels waar ik (nog) geen klantenkaart van heb en The Body Shop is er daar één van. Ik liep daar gisteren min of meer toevallig naar binnen op zoek naar een middeltje om mijn nagelriemen te verzorgen en naar een hand- en nagelcrème.

Ik werd prima geholpen door een hele aardige verkoopster die de tijd nam om mij van advies te voorzien. Toen ik de keuze had gemaakt voor een nagelriemolie en een nagel- en handcrème met amandelolie vroeg de verkopster bij het afrekenen of ik al een klantenkaart had van The Body Shop. Nee, dus. En aangezien deze (spaar-)kaart gratis is, was ik er wel voor te porren. Ik moest natuurlijk wel wat persoonlijke gegevens aan de verkoopster doorgeven, die deze data direct in het systeem klopte. Nadat ik e-mailadres, naam en geboortedatum had doorgegeven, vroeg de verkoopster mij heel netjes of ik als man of als vrouw in hun systeem wenste te worden opgenomen. Dat vond ik nu buitengewoon aardig en correct van haar. In plaats van zelf te concluderen dat zij met een man (of vrouw) te maken had, liet zij die keuze aan mij. Ik vroeg haar of het mogeljk was om geslacht open te laten, maar dat was helaas niet mogelijk (een verplicht veld). Of dat het dan wellicht mogelijk was om beide aan te vinken. Dat kon ook niet. En tenslotte vroeg ik naar de bekende weg of het dan wellicht mogelijk was als 'derde geslacht' te worden geregistreerd. Helaas, er waren slechts twee smaakjes voorhanden en ik moest er één kiezen. Ik had ook niet anders verwacht, maar desalniettemin stapte ik met een heel voldaan gevoel de winkel uit. En dat alles dankzij de zeer voorkomende houding van deze verkoopster van The Body Shop in het Stadshart te Zoetermeer. Mocht zij dit lezen, dan wil ik haar langs deze weg bedanken. En anders kom ik zeker nog een keer terug bij The Body Shop om haar persoonlijk te bedanken. Ik ben nu immers in het bezit van een klantenkaart...

5 reacties:

Groene Glitter zei

Wauw wat een prachtig verhaal. Wat een lieve, attente verkoopster. Een dikke pluim voor haar!

Mieke zei

Wat fijn zeg!

remke0808 zei

Dag Inge, de vraag van de verkoopster ontroerde mij echt. Het was de eerste keer in mijn leven dat iemand vroeg hoe ik geregistreerd wenste te worden, als man of als vrouw. Dus ja, die pluim is helemaal terecht!

Anoniem zei

Wauw wat een goede verkoopster! Ik vind het personeel in Zoetermeer goed en fijn advies geven altijd! Ik hoop dat ze deze blogpost leest van jou!

Sonja zei

Er mag van mij een derde vakje bij...
O - Onzijdig
O - Op onderzoek
O - Organisch